Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Weer Samen naar School is een grootschalig proces waarin het er in essentie om gaat meer kinderen binnen het basisonderwijs op te vangen. Op klas- en schoolniveau is deze opdracht uitgewerkt in de standaards op het gebied van adaptief onderwijs in een lerende school. Deze brochure gaat in op een praktijkgerichte invulling van de standaards. Aan de hand van concrete voorbeelden wordt ingegaan op de wijze waarop leraren de verschillende mogelijkheden en behoeften van kinderen als uitgangspunt nemen voor hun onderwijs. De medeverantwoordelijkheid van de collega's op schoolniveau onder leiding van de directie krijgt aandacht in het weede deel van de brochure. Daarin gaat het over de school als lerende organisatie. De tekst wordt afgewisseld met doorkijkjes naar de onderwijspraktijk. (Bron: covertekst)
Zorgverbreding --- Lager onderwijs --- Adaptief onderwijs --- 474.23 --- adaptief onderwijs
Choose an application
#PBIB:2001.4 --- Adaptief onderwijs --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Differentiatie
Choose an application
Deze bundel bevat volgende bijdragen : schoolprestaties en het zelfconcept van leerlingen ; werken aan een gezond zelfbeeld ; brede zorg voor alle leerlingen ; effectief onderwijs en directe instructie ; lesgeven in combinatieklassen ; effectief groeperen van leerlingen ; differentiatie binnen klassenverband ; zelfstandig werken om te komen tot adaptief onderwijs ; beginnen met zelfstandig werken.
Didactic strategies --- Primary education --- 474.2 --- Adaptief onderwijs
Choose an application
aanvankelijk lezen --- leesvaardigheden --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- remediërend lezen --- Didactics of Dutch --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Netherlands --- beginnend lezen --- leesmoeilijkheden --- lezen: didactiek --- Aanvankelijk lezen --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Kinderen --- Differentiatie --- Adaptief onderwijs --- Zorgverbreding --- Leesproblemen --- Kind --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
De eigenheid en kracht van elk kind in de klas naar voren halen, de diversiteit in de groep benutten en de multi-etnische samenleving een plaats geven in de klassenpraktijk. Dat was de inzet van de leerkrachten basisonderwijs die deelnamen aan netwerken Intercultureel Leren in de Klas. Hun belangrijkste praktijkervaringen vormen het hart van dit JSW-boek. De leerkrachten gaven glans aan alledaagse en herkenbare klassensituaties door ze net even uit te tillen boven het gewone. Daardoor lukt het hen. Het zijn stuk voor stuk kleine stapjes op weg naar een veilig en positief klassenklimaat voor alle leerlingen.
Onderzoekend leren --- Insect --- Tuin --- Kriebelbeestje --- Natuur --- Sorteren --- rekenen --- wiskunde --- 475.4 --- Basisonderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Leerprocessen --- Realistisch rekenen --- Wiskunde --- 471.42 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Psychologie --- Rekenen --- wiskunde: didactiek lagere school --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: realistische wiskunde) --- basisonderwijs --- intercultureel onderwijs --- 454.6 --- 474.6 --- Adaptief onderwijs --- Brede school --- Controle --- Intercultureel onderwijs --- Intercultureel --- Klasorganisatie --- Klassenmanagement --- Multicultureel --- Schoolklimaat --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Opvoeding : migranten --- Transculturele pedagogie --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|